سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۴۲:۳۷

راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی زمینه جعل اسناد در گمرکات استان بوشهراز بین رفته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از تسنیم، بهنام نوروزی صبح امروز در بازدید مدیرعامل  سازمان بنادر و دریانوردی ایران از پنجره تجارت فرامرزی گمرک بوشهر روند پیاده سازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و  سامانه جامع امور گمرکی در گمرک بوشهر تشریح کرد و اظهار داشت: پنجره تجارت فرامرزی با هدف شتاب در روند صادرات و واردات کالا و تسریع در امور تجارت در راستای توسعه فناوری‌ اطلاعات و پیاده سازی گمرک الکترونیک به دو صورت فیزیکی و مجازی در گمرک بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این پنجره تبادل اطلاعات و ارتباط با سازمانهای همکار و ذیربط در امر تجارت با گمرک به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. مدیرکل گمرک بوشهر از استقرار 22 سازمان در گمرک بوشهر در راستای ایجاد پنجره تجارت فرامرزی خبرداد و خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود 22 سازمان از طریق این پنجره با گمرک تبادل اطلاعات دارند وصدور مجوزهای ترخیص کالا از طریق این پنجره توسط سازمان‌های همکار گمرک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه خدمات گمرکی در سامانه جامع گمرکی به‌صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد. افزود: بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، سازمان غذا و دارو، سازمان توسعه تجارت، نیروی انتظامی، سازمان حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی کشور از جمله سازمان‌هایی هستند که تبادل اطلاعات و صدور مجوزها با استفاده از سامانه جامع گمرکی به‌صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی  زمینه جعل اسناد از بین رفته است، گفت: زمانی که اسناد به‌ صورت کاغذی در گمرک  صادر و یا بین دستگاههای مرتبط منتقل می‌شود امکان جعل اسناد وجود داشت اما  با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها خوشبختانه زمینه جعل اسناد از بین رفته  است. مدیرکل گمرک بوشهر ، صرفه جویی در وقت و هزینه تجار و بازرگانان، سالم‌سازی محیط کسب‌ وکار و ساده‌سازی فرآیندهای ترخیص کالا را از مهمترین ویژگی‌های این سامانه برشمرد.



  کد خبر : 3181
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :